Datadrevet innsikt styrker utviklingen

For å kunne levere og videreutvikle teknologi til et krevende forbrukermarked er det behov for å ta informerte beslutninger raskt. Med relevant data samlet på ett sted, tilgjengelig og visualisert for de ansatte, har Lifeplanner mulighet til å ta avgjørelser basert på fakta, trender og bruksmønstre.

Del denne artiklen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Lifeplanner er et teknologiselskap som har utviklet en digital safe for sikker lagring og deling av data til forbrukermarkedet. Her kan kundene trygt lagre all informasjon som er viktig i livet, dele innhold med sine nærmeste og samtidig ha full kontroll over hvem som får tilgang til hva.

Videreutvikling av tjenesten skjer kundesentrisk. Det vil si at det er bruken og behovet fra kundene som er avgjørende for når Lifeplanner legger til ny funksjonalitet, utvikler verdileveransen eller jobber med markedskommunikasjon. For å gjøre dette effektivt var det behov for et beslutningsverktøy som ga mulighet til å ta informerte beslutninger på daglig basis og på tvers av organisasjonen.

Løsningen ble å samle store datamengder fra databasen for visualisering gjennom Power BI.


«Vi tok kontakt med Innovit fordi vi vet at de har et sterkt data analytics miljø og fordi de er eksperter på Power BI.»

Kathleen Meling, CTO & Co-Founder i Lifeplanner.


Også markedsavdelingen bruker innsikten fra Power BI gjennom anonymisert kundedata. Selskapet ser typisk etter trender og bruksmønstre for å gå inn og gjøre konkrete markedsaktiviteter for å øke den verdifulle bruken av tjenesten. For å nå nye kunder, beholde eksisterende og bygge et best mulig produkt er det behov for innsikt. Tilgjengelig data, organisert og visualisert for daglig bruk, skaper definitivt et forsprang.

Relaterte artikler