Datadrevet innsikt

Case_LifePlanner

LifePlanner

For å kunne levere og videreutvikle teknologi til et krevende forbrukermarked er det behov for å ta informerte beslutninger raskt. Med relevant data samlet på ett sted, tilgjengelig og visualisert for de ansatte, har Lifeplanner mulighet til å ta avgjørelser basert på fakta, trender og bruksmønstre.

Lifeplanner er et teknologiselskap som har utviklet en digital safe for sikker lagring og deling av data til forbrukermarkedet. Her kan kundene trygt lagre all informasjon som er viktig i livet, dele innhold med sine nærmeste og samtidig ha full kontroll over hvem som får tilgang til hva.

Videreutvikling av tjenesten skjer kundesentrisk. Det vil si at det er bruken og behovet fra kundene som er avgjørende for når Lifeplanner legger til ny funksjonalitet, utvikler verdileveransen eller jobber med markedskommunikasjon. For å gjøre dette effektivt var det behov for et beslutningsverktøy som ga mulighet til å ta informerte beslutninger på daglig basis og på tvers av organisasjonen.

Løsningen ble å samle store datamengder fra databasen for visualisering gjennom Power BI.

Også markedsavdelingen bruker innsikten fra Power BI gjennom anonymisert kundedata. Selskapet ser typisk etter trender og bruksmønstre for å gå inn og gjøre konkrete markedsaktiviteter for å øke den verdifulle bruken av tjenesten. For å nå nye kunder, beholde eksisterende og bygge et best mulig produkt er det behov for innsikt. Tilgjengelig data, organisert og visualisert for daglig bruk, skaper definitivt et forsprang.

Analyse

Kom i gang med Power BI

La oss vise deg hva du kan få til med dine data!

Mange vegrer seg for å gå i gang med innsikt, da de er usikre på om det er noe for deres selskap eller er bekymret for at det skal være altfor tid- og ressurskrevende.

Derfor tilbyr vi en oppstartspakke som raskt, rimelig og enkelt lar deg komme i gang ved hjelp av Power BI fra Microsoft, og som gir deg oversikt over hva du kan få til med egne selskapsdata.