Røde Kors: – Innovit er ryddige, kunnskapsrike og dyktige

Utfordringen: Da Hordaland Røde Kors trengte hjelp til å overføre appen «Refugee Buddy» til ny server tok de kontakt med Innovit.

Del denne artiklen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Vanligvis utvikler og tilrettelegger Innovit nettsider og portalløsninger for kunder.

Men i Røde Kors` tilfelle skulle Innovit overføre en app utviklet av Nederlands Røde Kors, i tillegg til å lage nye nettsider til løsningen.

– Takket være den kunnskapsrike gjengen i Innovit klarte vi å gjennomføre alle delene av prosjektet uten problemer. Det har vært et ganske komplisert prosjekt siden både appene og nettsiden skal være tilgjengelig på flere ulike språk, men Innovit har klart å finne gode løsninger på alle utfordringer som har oppstått underveis, sier seksjonsleder i Hordaland Røde Kors Ørjan Skaga.

Løsningen:

Systemet ble satt opp på nytt i nytt servermiljø i skytjenesten Azure. Innovit har i tillegg gjort utvidelser i systemet blant annet for å gjøre Korona-informasjon mer tilgjengelig.

– Når man er ny i et land er det ikke alltid like lett å finne informasjon om asylprosessen, regler og regulereringer. I Refugee Buddy- appen har man derfor samlet all informasjon man trenger å vite på flere språk, sier Skaga.

Resultatet:

– Innovit satt opp et stabilt og brukervennlig system som vi tror frivillige i Hordaland Røde Kors vil ha stor nytte av i tiden fremover. Vi er veldig fornøyd med jobben til Innovit. Vi har fått den informasjonskanalen vi ønsket, og arbeidet ble gjort på en ryddig, kunnskapsrik og god måte, sier Skaga.

Relaterte artikler